subota, 16. siječnja 2016.

Legende podkraja

VEČERNJAK OTKRIVA TKO JE AMERIČKA AUTOMOBILISTIČKA ZVIJEZDA ČIJE PODRIJETLO MNOGI SVOJATAJU

Bill Vukovich: Ni Rus, ni Amerikanac već Hrvat iz Travnika

Bill Vukovich: Ni Rus, ni Amerikanac već Hrvat iz Travnika
Foto: import








TRAVNIK -Spremam se za još jednu veliku i važnu utrku i ako pobijedim poslat ću ti puno više novca, ne sluteći da će to obećanje ponijeti u grob u posljednjem pismu svome ocu Marku napisao je Bill Vukovich, zvijezda Indianapolisa, koji je tih davnih 50-ih godina paklene staze od 500 milja prelazio prvi.
ina u Travniku
Bukteći duh Indanaplisa, enigma godinama istraživana, završio je upravo kao što je i živio - ići na sve. Trebao mu je samo još jedan trofej paklene staze. Start te 1959. godine popločanom stazom širine 15 metara sa 800 lijevih zavoja, vodeća pozicija i jedan incident doveli su do lančanog sudara: Vukovich pokušao preteći kroz šest stopa prostora od vanjskog zida... Izgubio je kontrolu... Okreće se u svojoj stazi. Prolijeće preko zida. Zstrašujući prasak, buktinja, svi američki listovi do u detalje opisali su pogibiju Billa Vukovicha, virtuoza Indianapolisa. O njemu su snimani dokumentarni filmovi, punjene novinske stranice, a svojatali su ga mnogi. Veo tajne s njegova porijekla konačno skida Večernji list.
Amerikanci su ludovali nad svakim njegovim prijeđenim kilometrom, ističući kako je to njihov good boy, sin Amerike. Ni Rusi nisu bili ništa manje ponosni tvrdeći da je Vukovich pravi Rus, a nagađalo se kako je Bill Srbin - Jugoslaven. Istraživanje o Billu Vukovichu odvelo me do Travnika gdje živi Billov rođeni brat Stjepan Vuković. Moj brat Ivan Vuković je Hrvat, rođen 27. srpnja 1925. godine u Vrhbosanskoj nadbiskupiji, župa Sv. Ane u Potkraju, općina Travnik. Ivan je bio pastir, pismen, neobično miran, vrlo staložen, razborit. Uvijek je bio najbrži kad bi se ligurali s Vlašića tvrdi Stjepan. Ivan je u obiteljskom domu ostao do proljeća 1943. godine kad su ga, s prijateljima među kojima su bili Jozo Dovoda i Mirko Valjan, mobilizirali i odveli u Vinkovce, a potom u Zemun.
Slika iz Amerike
Posljednji put Ivana sam vidio potkraj 1945. godine negdje u Lici. Naime, kad su nas pokupili, nakon tri mjeseca izobrazbe u Njemačkoj, vraćeni smo u domovinu kao pripadnici Plave divizije. Ivan nikad nije želio ratovati. Dospjeli smo u zarobljeništvo kod Amerikanaca. Povjerovavši partizanima vratio sam se kući, a Ivan, pametniji od mene, otišao je u Ameriku sjeća se Valjan. Dok su Vukovicha mnogi svojatali, u njegovu Travniku tek ponekad čuli bi da je živ i da mu dobro ide, jer je jednom prilikom poslao ocu Marku novace pa je kupio cijelo stado.
Pisma i čekove iz Amerike koje je Marko dobivao nakon sinovljeve pogibije Stjepan čuva kao najveće dragocjenosti. Među njima je fotografija spomen-obilježja njegova brata u Kaliforniji, na kojemu je upisano Bill Vukovich - Ivan Vuković.

Kupio stado ovaca
TRAVNIK - Budući da Marko Vuković, otac Ivana Vukovića, nije htio poslati Miji Horvatu Miguelu punomoć u Ameriku, što je on tražio kako bi podigao iz neke banke novac koji je ostao iz Ivana Vukovića - Billa Vukovicha, Marko je angažirao tadašnjeg predsjednika Okružnog suda u Travniku dr. Peru Grgića da mu to sredi, kaže Stjepan Vuković, koji dodaje: Nakon izvjesnog vremena moj je otac dobio neki iznos novca iz Amerike, za koji smo kupili stado ovaca.
(S. M.)

Pisma iz Amerika - dragocjenost
Pisma i čekove iz Amerike koje je Marko dobivao nakon sinovljeve pogibije Stjepan čuva kao najveće dragocjenosti. Među njima je fotografija spomen-obilježja njegova brata u Kaliforniji, na kojemu je upisano Bill Vukovich - Ivan Vuković.


Scsport.ba > Ostalo > Mario Barić: Imam dvije domovine, Hrvatsku i BiH!



Mario Barić: Imam dvije domovine, Hrvatsku i BiH!
Mario Barić

Iz Belgije za naš portal

Mario Barić: Imam dvije domovine, Hrvatsku i BiH!


Autor: SportCentar
Datum: 
Mario Barić (26), rođen u Turbetu pokraj Travnika još je jedan od nogometaša iz naše domovine koji u ovoj sezoni igra veoma kvalitetno u Belgiji...
Mario Barić (26), rođen u Turbetu pokraj Travnika još je jedan od nogometaša iz naše domovine koji u ovoj sezoni igra veoma kvalitetno u Belgiji. Defanzivni bočni igrač sa Gentom izborio je plasman u doigravanje za prvaka ove zapadnoevropske zemlje, a nastavi li u ovom tempu ne treba da čudi ako jednog dana izbori i mjesto u reprezentaciji, Bosne i Hercegovine ili Hrvatske!?

„Sa devet godina, moj stariji brat počeo je igrati nogomet za lokalni klub, a pošto sam i ja u školi na odmorima provodio vrijeme samo igrajući nogomet, zamolio sam ga da me jednom povede sa sobom. Odveo me na trening gdje sam igrao sa četiri godine starijim dječacima. Tadašnji trener je bio jako zadovoljan, i NK Maksimir iz Zgareba me nakon toga odmah registrovao“, o svojim prvim nogometnim koracima govorio je Barić za SCsport.ba.

Imao je težak put, preko Žminja do Karlovca, da bi na kraju potpisao ugovor sa Gentom.

„Iz Žminja sam otišao u Karlovac na poziv trenera Igora Pamića koji danas trenira Istru, te sam sa Karlovcem prošao Treću i Drugu ligu Hrvatske, da bi nešto kasnije ušli i u Prvu ligu, što je povijesni uspjeh tog kluba˝, istakao je Barić, a o realizaciji transfera u Gent naglasio:

˝Skauti Genta su došli u Karlovac pogledati utakmicu između našeg kluba i Rijeke. Tu sam im se veoma dopao. Zatim, su se čelnici Karlovca i Genta nekoliko dana dogovarali i sve je riješeno vrlo brzo. Odigrao sam još jednu utakmicu za Karlovac, gdje su me opet gledali i sve je na kraju ispalo super. Sljedećeg jutra otputovao sam u Gent, gdje sam nakon liječničkog pregleda potpisao ugovor“.

Barić kaže i da redovno prati reprezentaciju Bosne i Hercegovine.

˝Igra reprezentacije BiH u nekim utakmicama bila je na visokom nivou, što je i normalno kad imaš par klasnih igrača. Nažalost, šteta je što rezultati izostaju, odnosno što nismo izborili nastup na nekom od velikih takmičenja“, pričao je Barć za naš portal.

Na pitanje da li bi se odazvao na poziv selektora Safeta Sušić, ako bi mu ga uputio za neki od narednih susreta, Barić je istakao:

˝Rođen sam u Turbetu kod Travnika iz kojeg je moja porodica morala izbjeći zbog rata. Otišli smo onda u Zagreb i tamo smo i ostali. Imam dvije domovine, to su Hrvatska i BiH i naravno da bih se odazvao pozivu. Međutim, smatram da prvo treba zaslužiti poziv dobrim igrama i u narednom periodu. Ne postaje se reprezentativac tek tako“.

Ambicije

˝Sve mi je vezano trenutno za Gent. Želim što više i bolje igrati. Uskoro nam počinje play - off i treba postići što bolji rezultat da bi igrali u Evropi sljedeće godine˝, rekao je Barić, hrvatski državljanin čiji je tim ligaški dio sezone završio na trećem mjestu tabele, a koji je u ovoj sezoni odigrao 21 meč za Gent.

Razgovarao: Armin PAŠIĆ

Nema komentara:

Objavi komentar